Chez Caroline

Nepal werd op 25 april en 12 mei getroffen door twee verschrikkelijke aardbevingen. Het voorlopige dodental bedraagt meer dan 8.000 en meer dan 300.000 huizen zijn verwoest. Om nog maar te zwijgen van de duizenden gewonden.

Het Franse restaurant Chez Caroline opende zijn deuren in 1997 in Kathmandu. Het restaurant is een oase van rust en schoonheid, opgericht door een Française, en biedt werk aan 22 mensen, van wie de meesten er al sinds het begin werken. Het werk van het team is gericht op de ontvangst, de kwaliteit van de keuken en de notie van service. Sommige obers spreken Frans.

De 22 leden van het Chez Caroline-team komen uit de districten Sindupalchok en Dhading, gebieden die bijzonder zwaar getroffen zijn door de twee aardbevingen. Ze verloren allemaal hun huis in het dorp na de eerste aardbeving.

Niettemin besloten zij zeer snel en moedig om weer aan het werk te gaan in het restaurant in Kathmandu, spontaan georganiseerd in ploegendiensten, zonder hun uren of hun inspanningen te tellen, in het besef dat zij zonder salaris nooit in staat zouden zijn om zichzelf weer op te bouwen of in het levensonderhoud van hun gezinnen te voorzien.

Vóór de heropening van het etablissement werd voorrang gegeven aan de beveiliging van het gedeeltelijk beschadigde restaurant, zodat het in de best mogelijke omstandigheden kon worden geëxploiteerd. In deze dramatische en moeilijke context was het alleen mogelijk om weer een bijna normaal levensritme te krijgen dankzij de wilskracht van het team dat, zeer eensgezind, aan de slag ging om het gebouw schoon te maken en te versterken.

Om hen bij hun moedige onderneming te steunen, willen wij bijdragen aan de wederopbouw van elk van hun huizen. Momenteel worden talrijke projecten bestudeerd voor aardbevingsbestendige, ecologische reconstructies die aan hun regio zijn aangepast. Wij volgen de evolutie van deze werken en zullen hen begeleiden in hun keuzes.

Maar het noodgeval is er. Daarom hebben wij besloten een solidariteitsfonds op te richten voor de 22 gezinnen van het Nepalese team van Chez Caroline, om hen zo goed mogelijk te helpen in deze moeilijke tijden.

Uw bijdrage, wat die ook moge zijn, zal een steen zijn in de wederopbouw van dit prachtige land waarvan de toekomst onzeker blijft.

Voor uw donaties zijn verschillende betaalmethoden beschikbaar:

A. Beveiligde online betaling via Paypal

B. Bankoverschrijving naar de rekening van de Stichting, waarvan de details te vinden zijn in de rubriek Ons helpen

*** Gelieve voor elke betalingsmethode de volgende doelstelling/referentie toe te voegen « Chez Caroline » ***

Donaties via een bankoverschrijving zijn fiscaal aftrekbaar. Dank u om uw postadres naar de Stichting te sturen om een fiscaal attest te vragen.

Voor meer informatie, zie ook Facebook of de internetsite Chez Caroline.